Робота психолога в школі нерозривно пов’язана з освітнім процесом. Школа – це величезний соціальний інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками.
-
Основні напрями діяльності психолога в школі
Психологічна діагностика
- поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації. Індивідуальна психодіагностична робота за запитом адміністрації, вчителів, батьків.
Психологічна корекція та розвиток
- активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, логопедів, інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри і малюнкові методи (в залежності від віку дитини);
- проведення позакласних заходів (класна година, година психолога) також входять до компетенції психолога;
- індивідуальна корекційно-розвивальна робота за запитом адміністрації, вчителів, батьків.
Консультативна діяльність
- надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування;
- складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров’я.
Психологічне просвітництво
- формування в учнів, вихованців та їх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників навчального закладу потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку;
- створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
- організація та проведення семінарів, круглих столів, тренінгів, участь/виступи у батьківських зборах.
Психологічна профілактика
- попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців у закладі, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку дитини.
Навчально-виховний заклад для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях Навчально-виховний комплекс може претендувати на звання соціального інституту знань.