previous arrow
next arrow
Shadow
Slider
  • Новини
  • Виставка педагогічних напрацювань ДНЗ та НВК Шевченківського району "Як тебе не любити Києве мій"

Інтерактивні дошки – хто вони?

Все частіше в навчальних закладах можна почути термін «Інтерактивна дошка» і навіть «Мультимедійна дошка», дедалі більше учнів та викладачів зі щирим захопленням оглядають це «чудо техніки».

В умовах відсутності понятійного апарату й визнаної термінології в галузі інформатизації освіти, термін «Інтерактивна дошка» хоча і є очевидно некоректним, але покликаний відобразити суб'єктивні відчуття користувача від інформації, яка «ожила» під пальцями, що торкаються поверхні дошки. При цьому інтерактивна дошка у більшості випадків при поверховому ознайомленні з нею сприймається як деякий самодостатній пристрій, який з якоїсь причини підключений до комп'ютера й інколи — до мультимедійного проектора.

Інтерактивна дошка являє собою периферійний пристрій комп'ютера і виконує роль додаткового комп’ютерного монітора. Інтерактивна дошка відрізняється від звичайного монітора поверхнею, яка чутлива до дотику та має великі розміри — для зручності в роботі з аудиторією.

Подібно до звичайного комп’ютерного монітора управління прикладними програмами комп'ютера здійснюється або курсором мишки, або з екранної клавіатури, що виведена на поверхню дошки. Роль курсору мишки на цьому вторинному моніторі з сенсорною поверхнею виконує будь-який твердий предмет, зокрема палець, фломастер або указка.

Дошки відрізняються ціною, габаритами, вагою, матеріалами виготовлення та технологією, яка використовується для зчитування координат курсору мишки із сенсорної поверхні дошки. Інтерактивна дошка створена для використання у комплекті з комп'ютером і мультимедійним проектором і складає програмно-технічний або програмно-технологічний навчальні комплекси. Подібні комплекси з 2000 року стали базовим інструментом ІКТ в системах освіти 150 країн світу, зокрема в США та країнах-учасницях Болонської угоди.

Дотик, що навчає...

Багаточисельні дослідження та поява великої кількості пристроїв, як особистого так і загального використання, підтверджують стрімкий розвиток дотикової (Touch) технології. Зараз, це самий простий та інтуїтивно зрозумілий спосіб інтерактивного керування інформацією. На такому принципі побудована і дотикова технологія інтерактивних дошок SMART Board, які вже протягом 20 років позитивно впливають на якість та розвиток освіти майже в усіх країнах світу. Поєднуючи дотикову технологію з сучасною педагогікою, SMART Technologies Inc. створив унікальний інструмент аудиторної роботи для викладача та учнів.

Дотик – це один з найпотужніших каналів сприйняття інформації. Тільки завдяки інтерактивним дошкам SMART Board, сучасна педагогіка почала активно впроваджувати дотикові технології в навчальний процес. Таким чином, до візуального та аудіального каналів вчитель додав кінестетичний канал, який суттєво покращив якість сприйняття інформації, запам’ятовування, та зацікавленість дітей на уроці, в першу чергу у дітей-кінестетів. Мільйони вчителів всього світу зрозуміли, що об’єднання цих трьох каналів сприйняття інформації під час уроку прискорює засвоєння більшої кількості інформації за той самий час.

Дотикові технології в інтерактивних дошках SMART Board розвивалися з року в рік. Тому, щоб почати працювати з інтерактивним контентом, вони не потребують додаткових знань, достатньо доторкнутися до дошки пальцем, що сприймається дошкою, як клік лівої клавіші «миші». Вам не потрібні жодні додаткові пристрої. Досконалість дотикової технології SMART посилюється ще унікальною функцією розпізнавання дотику. Тепер дошка сама знає, як реагувати на ваші дотики.

Палець «мишка», маркерписьмо, долоня або кулакстирачка.